Anunț oficial: cât de sigure sunt autobuzele STB din Capitală care au aer condiționat

de: Ciprian Ioana
29 06. 2020

Temperaturile din București au început să sară de 30 de grade Celsius, motiv pentru care deplasarea cu mijloacele de transport în comun poate fi un chin. Unele autobuze STB, însă, au aer condiționat. Numai că sistemul devine problematic în contextul pandemiei de coronavirus.

Mulți specialiști susțin că deplasarea cu mijloace de transport în comun poate fi periculoasă în contextul pandemiei de coronavirus. E motivul pentru care recomandările sunt clare: nimeni nu are voie să urce în autobuz sau tramvai fără mască.

Doar că, pe perioada verii, temperaturile devin insuportabile și e nevoie de pornirea aerului condiționat. În acest context, STB – Societatea de Transport București – a anunțat că a găsit soluția pentru a nu exista riscul ca răspândirea virusului să fie facilitată de aerul condiționat.

Nu va fi folosită funcția de recirculare a aerului din interior.

Cât de în siguranță ești în autobuzele STB din Capitală cu aer condiționat

În perioada stării de alertă şi în contextul epidemiei de COVID-19, Societatea de Transport Bucureşti (STB) nu va folosi funcția de recirculare a aerului din interior, ci doar introducerea de aer din exterior, anunță societatea. Potrivit reprezentanților municipalități, sistemul de climatizare din autobuze și troleibuze este setat să pornească automat la temperaturi de peste 22 de grade, fără a fi necesară intervenția conducătorului auto.

„Sistemul de climatizare din autobuze și troleibuze este setat să pornească automat la temperaturi de peste 22 de grade, fără a fi necesară intervenția conducătorului auto.”
STB

Din cele aproape 1.000 de autobuze Mercedes Citaro, 500 au echipamente de aer condiționat, iar pentru alte 150 de autobuze au fost montate instalații de climatizare. De asemenea, alte 100 de troleibuze au fost echipate cu instalații de aer condiționat.

În același timp, numărul autobuzelor dotate cu aer condiţionat a crescut şi ca urmare a achiziţiei de către Primăria Capitalei a celor 400 de autobuze Otokar, care au astfel de sisteme.

„Totuşi, din cauza programării la inspecţii tehnice periodice, revizii, reparaţii şi pentru alte activităţi impuse de reglementările actuale, nu toate autovehiculele care sunt programate să iasă în traseu sunt dotate cu instalaţii de climatizare. Iar cele fără aer condiţionat sunt distribuite echilibrat pe linii şi circulă intercalat cu cele cu aer condiţionat.”
Societatea de Transport